- Advies/staf/beleid
- Bank- en verzekeringswezen
Medewerker Bijzonder Beheer
Functie omschrijving Medewerker Bijzonder Beheer
Als medewerker van Hulpteam Achterstanden draag jij zorg voor de correcte afhandeling van het inkomend telefoonverkeer. Dit zijn hypotheek klanten en/of klanten die een consumptieve lening hebben.Verder bel je actief uit naar onze klanten. Het doel is om in een vroeg stadium een goed contact met de klant tot stand te brengen. Samen met de klant bekijk je welke mogelijkheden er zijn om te voorkomen dat de klant verder achter raakt en een achterstand oploopt die niet meer te herstellen is. Jouw werkzaamheden bestaan uit het inventariseren van de klantbehoefte en vervolgens het juiste behandelpad bepalen. Dit doe jij door motiverende gesprekstechnieken toe te passen, om zo tot de kern van het probleem te komen. Vervolgens bepaal jij aan de hand van de werkinstructies in welk behandelpad de klant terechtkomt. Mochten er geen mogelijkheden tot herstel zijn en/of wil de klant niet meewerken dan moet jij de klant vertellen dat wij het dossier overdragen naar een volgende afdeling binnen bijzonder beheer of bij een ‘consumptieve’ klant die niet wil naar een deurwaarder. Je moet stevig in je schoenen staan en je niet laten overrompelen door een mondige klant. Bovenal zoeken we mensen met een hoog empathisch vermogen en mensen die besluitvaardig zijn. |
Functie eisen Medewerker Bijzonder Beheer
- HBO werk- en denkniveau
- Kennis van wet- en regelgeving, alsmede van de maatschappelijke instituten op dit terrein
- Telefonische ervaring vereist
- Ervaring met Bijzonder beheer een pré
- Passie voor klantcontact en de inzet om de relevante werkervaring bij ons op te doen
- WFT Basis is vereist en WFT Hypothecair/ Consumptief is een pré